Sosyal medyanız kadar varsınız

Dijitalleşmenin artmasıyla birlikte meslek türleri de değişmeye ve gelişmeye başladı. Bunlardan bir tanesi de son zamanlarda giderek büyüyen sosyal medya yöneticiliği. Bazı firmalar bu işin ciddiyetinin farkında, bazıları ise öylesine bir sosyal medya uzmanına emanet ediyor hesaplarını.

Sosyal medya hesabınızı bir uzmana devrederken bir firma olarak bilmeniz gereken bazı şeyler var. Öncelikle alanınıza göre sosyal medyadan müşterinin gelme derecesi değişmektedir. Yani sosyal medyadan gelecek olan müşteri sayınızı, firma alanınız belirler. Örneğin bir güzellik merkezine, diğer firmalara göre daha fazla müşteri gelebilmektedir. Ancak sizin bir firma olarak sosyal medyadan beklentinizin öncelikli olarak müşteri olmaması gerekir. Asıl hata burada başlıyor. Eğer kurumsal ve iyi imaja sahip bir firmaysanız, zaten sosyal medyanızın sırf algı ve imaj için bile profesyonel olması gerekmekte. Artık profesyonel bir sosyal medya hesabınız yoksa maalesef ki kötü bir imaj oluyor. Kendinizi ve firmanızı her geçen gün güncellemeniz sizin lehinize olur. Ayrıca güvenilirlik açısından da firmanızla ilgili birçok şeyin paylaşıldığı bir sosyal medya hesabınız mutlaka olmalı. Aksi takdirde hedef kitleniz “Aktif bir sosyal medya hesabı bile yok” diye düşünüp kafasında güvensizlik oluşturabilir. Bazı firmalar buna anlam veremeyecek ama bu günümüzün bir gerçeği. Şöyle bir örnek verecek olursam; Artık estetik operasyonu olacak bir hastanın yaptığı ilk şey ne biliyor musunuz? Doktorun sosyal medya hesabından paylaşılan operasyon öncesi sonrası görüntülerine bakmak. Eğer o doktorun sosyal medya hesabı aktif değilse, hasta o doktoru tercih etmiyor. Korkuyor ve güvensizlik oluşuyor. Çok iyi bir doktor sırf sosyal medyası yok diye tercih edilmeyebiliyor. Sosyal medyası çok iyi olan doktor ise, daha fazla hasta alıp daha fazla popülarite yakalıyor.

İster size müşteri gelsin, ister gelmesin; imajınız, algınız, güvenilirliğiniz, görünürlüğünüz ve bilinirliğiniz için mutlaka aktif sosyal medya hesabınız olmalı…

İkinci olarak sosyal medyanızı her fiyata yönetecek birisini bulursunuz. Ancak unutmayın ki, herkes için geçerli olmamakla birlikte fiyat düştükçe kalite düşer, fiyat arttıkça kalite de çıkar. Sosyal medya yöneticilerini iki kategoriye ayırıyorum. Birincisi bu iş çok revaçta diye herkesin kullandığı basit uygulamalardan post hazırlayıp paylaşım yapanlar; ikincisi ise yalnızca profesyonellerin kullanabildiği “Illustrator, Photoshop, Premiere ve After Effects” gibi programları kullanıp bunlarla post hazırlayan, bu işin okulunu okumuş, editörlük, reklamcılık alanlarına hakim olan profesyonellerdir. Bu işte reklam bilgisi oldukça önemlidir. Sizin yarın öbür gün profesyonel bir video montajına ihtiyacınız olduğunda bunu birinci bahsettiğim kategori yapamaz ancak ikincisi çok kolay bir şekilde yapar. İkinciye her konuda danışabilirsiniz, ancak birincinin çok bir bilgisi olmayabilir. Bu iki kategoriden dolayı da her fiyata sosyal medya yöneticisi bulmanız mümkün, ancak bir profesyonelle çalışmanın güvenilirliği ve farkı her zaman ayrıdır.

Bir firma olarak nasıl ki sosyal medya uzmanınız sizin işinize karışmıyorsa, sizin de onun işine karışmamanız gerekmektedir. Eğer o küçük fontlar kullanıyorsa, dev gibi fontlarda ısrarcı olmamanız gerekmektedir. Her karışmanız onun yaratıcılığını engeller bunu unutmayın. Zaten kendiniz el atacaksanız neden bir uzmana devrettiniz? Orası da ayrı bir soru işareti. Ancak uzmanınız size firmanız ile ilgili sorular sormalı ve onun istediği materyalleri ve cevapları mutlaka vermelisiniz. Yoksa sağlıklı bir ilerleme olmaz. Çok önemli bir detay var ki: Eğer aranızda hiç iletişim yoksa, zaten büyüme de çok fazla olamaz.”

“Radyo ve Televizyon”, “Halkla İlişkiler ve Reklamcılık” bölümünden mezun olan ve bu bölümlerde medyanın her alanından eğitim alan, ayrıca okulu da yüksek onur öğrencisi olarak tamamlayan, üniversiteden bu yana 9 yıldır radyo, tv, gazete, kurgu montaj, reklam vb. alanlarında ciddi emek veren, uluslararası çalışan ve son olarak da sosyal medya ile ilgili kitap yazan bir kişi olarak naçizane fikirlerimi sizinle paylaştım.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Tuğçe Marik Arşivi