E-Devlet emekli başvurusu nasıl yapılır? Emekli olabilmek için gerekli adımlar

E-Devlet emekli başvurusu nasıl yapılır? Emekli olabilmek için gerekli adımlar
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın EYT'liler hakkında açıkladığı yaş sınırı olmadan emeklilik hakkı sonrası 2 milyon 250 bin civarında vatandaş yeni bir döneme başlayacak. Çok sayıda kişi emekli olabilmek için araştırmalarda bulunup işlemlerini gerçekleştirmek istiyor. Bunun için akla gelen ilk platform ise E-Devlet. Peki, E-Devlet'ten emekli başvurusu nasıl yapılır? Emekli olabilmek için gerekli adımlar haberimizde.

Milyonların sabırsızlıkla beklediği EYT ile ilgili açıklama dün yapıldı. Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde düzenlediği basın toplantısında emeklilikte yaşa takılanlar hakkındaki çalışmanın sona geldiğini ifade ederek detayları paylaştı. Erdoğan, yeni düzenleme ile birlikte EYT'lilerin herhangi bir sınır olmadan emeklilik hakkından faydalanabileceğini dile getirip "Düzenlemeyle yaklaşık 2 milyon 250 bin vatandaşımız daha emekli olma hakkına kavuşuyor" dedi.  Ayrıca çalışmaya devam edenlere sigorta prim teşviki verileceğini de duyurdu. İşverenlere de destek için kredi imkanı sağlanacağını açıkladı.


EYT'liler emekli başvurusu yapacak

Yapılan açıklamanın ardından 2 milyondan fazla emekli adayı evraklarını tamamlayarak başvurularını gerçekleştirip bir an önce aylıklarını almak istiyor. Bunun için ise birkaç adımdan geçmeleri gerekiyor. İşlemlerin yapıldığı yer ise Türkiye'nin internete açılan kapısı E-Devlet. Buradan her adımı gerçekleştirerek emekliliğiniz için istenen belgeleri tamamlayabilirsiniz.


 

EYT'liler E-Devlet'ten nasıl emekli başvurusu yapacak?

Öncelikli olarak Sosyal Güvenlik Kurumu'na (SGK) gitmeden emekli başvurusu yapılır mı? sorusu gündeme geldi. Bunun yanıtı elbette evet. Artık birçok işlem dijital dünyada zahmetsiz ve zaman kaybı olmadan gerçekleştirilebiliyor. Peki, e-Devlet üzerinden emeklilik başvuruları nasıl yapılır? İşte detaylar...


Başvuru için gerekenler adım adım şöyle:

  • - e-Devlet sistemine giriş yapıldıktan sonra arama kısmına ‘aylık’, ‘emekli’, ‘gelir’ kelimelerinden birini yazdıktan sonra çıkan sonuçlardan ‘gelir, aylık ödenek talep belgesinin verilmesi belgesi’ne tıklanacak.
  • - Sonra gelen ekranda ‘yeni başvuru’ sekmesi tıklanacak.
  • - Tahsis talep türü olarak ise ‘yaşlılık aylığı’ seçilecek.
  • - SSK kapsamında aylık talep edecekler ‘4A SSK’, Bağkur kapsamında ise ‘4B Bağkur’ seçilecek. Sonra altta yer alan ‘başvur’ butonu tıklanacak.
  • - TC kimlik numarası, ad-soyad bilgileri ve ikametgah adresi ekrana otomatik geliyor.
  • - Diğer iletişim bilgileri doldurulacak.
  • - ‘Aylık alıyor mu?’ sorusunda da 'evet' ya da 'hayır' cevabı mutlaka işaretlenmeli.
  • - Sonraki 'ileri' butonuna basılacak ve 'başvur' butonuna basılarak bilgiler SGK’ye gönderilmiş olacak.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.