Silivri’ye metrobüsün zamanı mı?

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisi’nin kasım ayı toplantısında İETT Genel Müdürlüğü'nün "2018 Yılı Bütçesi ve Performans Programı" görüşüldü. İETT Genel Müdürü Arif Emecan, metrobüs hattını TÜYAP’tan Silivri’ye kadar uzatacaklarını açıkladı. Bu haber basında geniş yer buldu. Büyükçekmece’den Silivri’ye kadar olan yerleşimciler sevindi. Büyükçekmece Belediye Başkanı Hasan Akgün, bu projenin gerekli olduğunu, bir an önce yapılması gerektiğini ve bu hattan 2 milyon nüfusun yararlanacağını söyledi.

   İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisi’nin kasım ayı toplantısında İETT Genel Müdürlüğü'nün "2018 Yılı Bütçesi ve Performans Programı" görüşüldü. İETT Genel Müdürü Arif Emecan, metrobüs hattını TÜYAP’tan Silivri’ye kadar uzatacaklarını açıkladı. Bu haber basında geniş yer buldu. Büyükçekmece’den Silivri’ye kadar olan yerleşimciler sevindi. Büyükçekmece Belediye Başkanı Hasan Akgün, bu projenin gerekli olduğunu, bir an önce yapılması gerektiğini ve bu hattan 2 milyon nüfusun yararlanacağını söyledi.
***
   Gerçi görevden alınan Kadir Topbaş da bu yılın mart ayında Silivrililere metrobüs müjdesini vermişti. Bu proje yeni değil. Olsun. 
   Hal böyleyken ben ne diye “Silivri’ye metrobüsün zamanı mı?” diye yazıyorum. Ne diye bu kadar insanı karşıma alıyorum? Silivri’ye kadar metrobüs hattının uzamasının kime ne zararı var? 
***
   Ne güzel bak, İBB çalışıyor. İETT, İstanbul’un ulaşımın sorununu çözmek için gecesini gündüzüne katmış, çalışıyor. Gerçi birkaç gün önce İBB’nin yen Başkanı Mevlüt Uysal İETT Müdürü Arif Emecan’ı görevden almış olsa da İETT, görevine devam edecek ve metrobüsü Silivri’ye götürecek. Öyle mi?
***
   TÜYAP Silivri arası 35 km. 
   TÜYAP Topkapı/Cevizlibağ arası da 35 km. 
   TÜYAP’tan Cevizlibağ’a gidiş ile TÜYAP’tan Silivri’ye gidiş, aynı mesafede. Demek ki Silivri için, bu mesafe kadar yeni bir hat yapılacak. 
   Ağanın, pardon İBB’nin elini tutan mı var, varsın yapsın.
***
   Ben Silivri’ye metrobüs hattının uzatılmasına karşı değilim. Tamamen seçimlere yönelik olarak AKP’li belediyenin bir parmak bal çalma taktiğine karşıyım.
*** 
   Bırakın bir şehri, bir evde bile ihtiyaçlar öncelik sırasına göre belirlenir! Ekmektir, sudur, elektriktir vb. Çizmeyi, paltoyu, telefonu sonra alırız, değil mi? (Düzeltiyorum, cep telefonu sonraya kalmıyor, model yenileme şampiyonu olarak en öne geçiyor.)
***
   Evet, Silivri ulaşımı için metrobüs (bırakın metrobüsü, metro) bir ihtiyaçtır. Şehrin ulaşıma dair başka birçok ihtiyacı da var. Bu ihtiyaçların hangileri öncelikli çözümleri gerektiriyor? Bir plan var mı? Varsa, öncelikler hangi ölçütlere göre saptanıyor? 
  Bilmiyoruz!
***
   Medyadan öğrendiğimiz kadarıyla falan yere havaray, filan yere metro, falan yere metrobüs hattı yapılacakmış. Sonra İBB Başkanı değiştirilince yerine gelen kişi havarayı iptal ediyor, İEET Müdürünü görevden alıyor. Yeni başkanın tasarrufudur, olabilir. Ancak bu havaray havadan bir proje miydi de kaldırıldı?

Metrobüsler hayvan  taşıyan vagonlara döndü 
   Hayvan taşıyan vagonun nasıl bir şey olduğunu bilmek için kitaplara, filmlere, Google’a başvurmaya gerek yok. Özellikle sabah ve akşam saatlerinde (gerçi günün hemen her saati öyle ya) metrobüse binenler bunun ne demek olduğunu çok iyi biliyorlar. Bilmeyenler, öğrenmek için metrobüse binmeyi denesinler. 
*** 
   Filmlerde görmüş, kitaplarda okumuş olabilirsiniz; toplama kamplarına gönderilen insanlar hayvan vagonlarına tıkış tıkış doldurulurlar. Vagonun birkaç köşesine konulan tenekelere bu tutsaklar dışkılarını yaparlar. Tren durduğunda izin verilirse kapılar açılır, dışkılar görevliler tarafından dışarıya boşaltılır. Hemen sonra kapılar yine kapatılır ve dışardan kilitlenir. Nefessiz kalınır, herkes birbiriyle yapışık halde, istiflenmiş et yığınları gibi yolculuk yapılır. 
***
   Metrobüsün tek farkı, dışkı tenekelerinin olmamasıdır! Bir de hem pencereleri var hem de kapılar dışarıdan kilitlenmiyor, şoför düğmeye basınca, açılıyor.
   Ha, bir de insanlar toplama kampına değil de işine, okuluna, hastanesine gidiyor.
***
   Günlük 300 bin yolcu tasarımına göre yapılan metrobüs hattından bugün 1 milyon yolcu taşınmakta. Sefer sayısı ve süresi maksimum seviyeye getirildiğinden, bu hat için artık yapılacak bir şey yok. Ancak daha kötüsü geride. Esenyurt ve Beylikdüzü’nde binlerce konut yapımı devam ediyor. Binlercesi oturuma açılmak üzere. Özellikle Esenyurt, inşaat şampiyonu. Başta İBB olmak üzere bu yetkililer, betondan bir madalyayı çoktan hak ettiler. Bu hatta bir de bu on binlerce yerleşimcinin eklendiğini düşünün. 
***
   İstanbul’un bu ana arterine neden metro yapılmıyor?
   Bu hattaki milyonlarca nüfus ulaşımda hayvan muamelesi görürken, neden bu hat için metro projesi öncelikler sırasında değil?
   Para mı yok?
   Silivri’ye metrobüs hattının maliyeti nedir?
   Metrobüs taşımacılığının maliyeti nedir?
   İstiklal Caddesi’nde yap boz oyunu gibi defalarca yapılan işlerin maliyeti nedir?
   İSMEK için ödenen yer kiralarının, yapılan harcamaların maliyeti nedir?
   İBB’nin sürekli yaptığı afişlemenin, reklamın maliyeti nedir? Düşünün bir yıl boyunca kutlama günleriydi, anma günleriydi, falandı, filandı. Hiç boş kalmıyor, metrelerce gösterişli afişler asılı her tarafta. Pek bir işe yaradıkları da yok ya!
***
   Paranız mı yok; İBB ve Hükümet, sıkın dişinizi, bu ve buna benzer türden işlere 3-4 yıl para harcamayın, o kaynakları metro yatırımına ayırın. İstanbul’un ulaşımını çözmek, Çanakkale’ye köprü yapmaktan daha önemli değil mi? Gerek katma değer açısından ve gerekse yerleşimcilerin moral değeri açısından yapılacak metro birkaç tane Çanakkale köprüsüne, Osmangazi köprüsüne değmez mi?
***
   Bina yapmasını biliyorlar. İmar tadilat planları üzerinde uzmanlar. Planda otopark olarak gösterilen yerlere dükkân yapmasını biliyorlar. Nerede boş yer var, basıyorlar betonu. Depremde toplanma yerlerine bile AVM’ler yapıyorlar. İstanbul’u kirli, pis, betondan müteşekkil bir şehir haline getirdiler. Dünyanın kraliçesi İstanbul’un tarihi dokusunu ve doğasını bozdular. Ecdat seviciler para için ecdatlarına ihanet ettiler. 27 yıldır bu şehri yönetiyorlar, bir de utanmadan kalkıp suçu CHP’ye yıkmaya çalışıyorlar. 
***       
   İBB ve AKP Hükümeti; siz önce Silivri’ye metrobüs hattını uzatacağınıza, TÜYAP’a kadar gelen metrobüs hattında insanların balık istifi şeklinde yolculuk yapmasına bir çare bulun.
   Metroyu getirin, metroyu!
***
   Silivri hattı üzerindeki yerleşimciler, Silivri’ye metrobüsün zamanı mı diyerek derdimi anlatabildim mi? 
   Yoksa metrobüs hattı elbette uzansın Silivri’ye. 

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Yaşam Haberleri