Akbank'ta mobil dolandırıcılık

Akbank müşterisi Recep Özel, bankanın mobil uygulaması üzerinden dolandırıldığını savundu. Özel, rızası ve haberi olmadan, kendi adına 285 bin TL ihtiyaç kredisi çekildiğini ve 3 farklı kişiye transfer edildiğini söyledi.

EKREM HACIHASANOĞLU- Yüzlerce vatandaş, Akbank’ın mobil uygulaması üzerinden rıza ve onayları olmadan adlarına kredi çekilip, paraların başkalarına aktarıldığını iddia etti. Savcılıklara şikayet dilekçesi veren vatandaşlar haklarını aramanın peşine düştü. Sosyal medya platformlarında 'Akbank mağdurları' adıyla örgütlenen grup, Akbank'ın mobil uygulamasında güvenlik açığı olduğunu, telefonlarındaki mobil uygulamalar üzerinden kendilerinin hesaplarından para çekildiğini ve kendi adlarına krediler kullanıldığını öne sürerek savcılıklara koştu. Türkiye genelinde 120'ye yakın kişinin savcılıklara şikâyet dilekçesi verdiği öğrenildi.

Para transfer ediliyor

Mağduriyet yaşayanlar, farklı bir IP ile girilen mobil bankacılık uygulamasından kendi adlarına kredi talebinde bulunulduğunu, Akbank'taki hesapları üzerinden bilgi ve rızaları dışında çekilen kredilerin tanımadıkları hesaplara aktarıldığını, işlemler yapılırken telefonlarına onay gelmediğini, yüksek miktarlarda işlemlerin gerçekleşmesi aşamasında hesabın dondurulmadığını, artı para limitlerinin mobil ve sesli onayları olmadan yükseltildiğini, EFT limitlerinin de artırıldığını iddia ederek, bankayı suçluyor. Mağdur vatandaşlar, telefonları hack'lendiğinde başka bankalarda olan hesaplarının anında dondurulduğunu ve herhangi bir işleme izin verilmediğini de belirtiyor.

3 farklı hesaba aktarılmış

Recep Özel isimli vatandaş da Damga'ya yaptığı açıklamada, 1 ve 2 Mayıs 2024 tarihinde Akbank hesabından haberi olmadan 285 bin TL ihtiyaç kredisi çekildiğini açıkladı. Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığı'na şikayette bulunan Özel, “Ben Akbank müşterisiyim. Hesabımdan çekilen 285 bin TL tutarındaki kredi, hesabıma yatırılmasının ardından 3 farklı hesaba aktarılmış. Krediye ilişkin tüm onay süreci online olarak gerçekleştirilmiş” dedi. Söz konusu kredinin çekilmesinden haberdar olmadığını yineleyen Özel, “Bankanın sorumluluğunda olan, hesap güvenliği kapsamında yapılan ilşlemlerle ilgili banka tarafından herhangi bir bilgilendirme yapılmadı. Herhangi bir bildirim gelmedi. Hiçbir şekilde onayım alınmadı. Hesabıma yatırılan kredi tutarı da 3 farklı kişiye havale edilmiştir. Transfer yapılan bu kişileri tanımıyorum” diye konuştu. Yapılan işlemleri fark eder etmez hemen bankaya başvurduğunu belirten Özel, “Söz konusu işlemlerin sorumluları hakkında da savcılığa şikayette bulundum” ifadelerini kullandı.

Geri dönüş yapılmadı

Şikayetinin ardından Akbank'ın BDDK'ya gönderdiği açıklamadan söz eden Özel, “Hiçbir şekilde sorumluluk kabul etmiyorlar. Hiç kimse de sesimizi duymuyor” diye dert yandı. Akbank'ın mevduat koruma özel yükümlülüğü gereğince, internet bankacılığı işlemlerinde işlem yapanın gerçek müşteri olup olmadığını tespit etmesi gerektiğini ifade eden Özel, “Gerçek müşteriyi belirleme yönünde, gelişen dolandırıcılık yöntemlerine karşı, bunları önleyici gerekli alt yapının sağlanması gerekir. Banka gerekli önlemleri almayarak, dolandırılmama neden oldu. Ayrıca bankaya başvurmama rağmen şu ana kadar bana geri dönüş yapılmadı” dedi.

Sorumlu tutulamam

“Rızam ve onayım olmadan, bankanın sorumlu olduğu göz önüne alınarak, benim adıma çekilen 285 bin TL kredinin iptal edilmesini istiyorum” diyen Recep Özel, “Bu kredi borcundan sorumlu tutulamam. Gerekli işlemlerin derhal başlatılması lazım. Rızam olmadan alınan bu kredi nedeniyle emekli maaşımın üzerindeki rehin işlemlerinin iptal edilmesini talep ediyorum. Bu olayda yaşadığım zararın karşılanmasını ve gerekli güvenlik önelminin alınmasını istiyorum. Haberim olmadan adıma kredi çekilirken beni hiçbir şekilde uyarmayan bankam, ilk kredi taksidinin ödenmesi için hemen kısa mesajla bilgilendirme yaptı. Benim gibi onlarca kişi var. Yetkililerden yardım bekliyoruz” açıklamasını yaptı.

Hiç kredi çekmedim

Mağdurlar grubunu kuran Oğuzhan Kumsal ise Sabah gazetesine yaptığı açıklamada, “Grubu yedi kişiyle kurdum bir ayda 114 olduk” dedi. “27 yaşındayım, hayatımda hiç kredi çekmedim” diyen Kumsal, “Her ay maaşımdan arttırdığım parayı vadeli hesaba koyuyorum. Adıma 333 bin TL kredi çekilmiş. Ek hesaptan da 50 bin TL. Bu parayı 3 kişiye aktarmışlar. Toplam 690 bin liralık para gönderilmiş. 310 bin TL'si benim birikimim geri kalanı kredi. Telefonda bir anormallik oldu ama hiçbir uygulama indirmedim. Başka bankalarda da hesaplarım var. Gittim onlara dilekçe verdim. 'Hesabınıza bir erişim olmuş. Biz tedbir olarak hesabınızı dondurduk. Para girişi ve çıkışı olmadı' dedi. Akbank'ta mağdur olunca grup açtık. 7 kişiyle grup kurduk, şimdi 114 kişiyiz. Aramızda Hatay'da konteynerda yaşayan depremzede de var, köyde yaşayan da” ifadelerini kullandı.

Hayallerimle oynadılar

Yine Sabah'a konuşan Erkan Çavdar da “Şanlıurfa'da öğretmenim. Telefonum hacklenmiş. Sabah çalışmayınca haberim oldu. Benim adıma 300 bin TL kredi çekmişler. Ek hesabımdan da 20 bin TL. Türkiye'nin her yerinden mağdurlarla bir araya geldik. Akbank dışında başka bankalarda da hesabım vardı. Telefon hacklenince diğer bankalar anında başka bir adres olduğu için hesaba bloke koymuş. Olay olunca hemen şikâyet dilekçesi verdim. Bankaya gidince 'sizin borcunuz ödemeniz gerekiyor' denildi. Sadece bir itiraz dilekçesi yazdırdılar. Bu yaklaşık bir aydır yaşanan bir sıkıntı. Tüm mağdurlar son bir ayda hacklenmiş. Benim bu krediyi ödemem imkânsız. 33 bin TL maaş alıyorum. Alınan kredinin taksidi aylık 38 bin TL. Hayallerimle oynadılar. Hayallerimin hiçbirini yerine getiremedim” açıklamasını yaptı.

SORUMLULUK MÜŞTERİNİN!

Mağdur Recep Özel'in, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'na yaptığı başvurunun ardından Akbank'tan açıklama geldi. Özel'in başvurusunun incelendiğinin belirtildiği açıklamada, “01-02.05.2024 tarihindeki şikayete konu işlemlerin Akbank Mobil üzerinden tarafınıza ait şifre/tek kullanımlık şifrenin doğru olarak girilmesi suretiyle BDDK Bilgi Sistemleri ve Elektronik Bankacılık Yönetmeliği’ ne uygun olarak doğrulanmış cihazdan Mobil Bankacılık'a giriş yapılarak gerçekleştirildiği tespit edilmiş olup; bu durumun şifre gizliliğinin sağlanamamasından kaynaklandığı anlaşılmaktadır. Mobil Bankacılık'a giriş için belirlenen şifre ve/veya tek kullanımlık cep şifrenin üçüncü kişi(ler)ce bilinmemesi ve gizliliğinin müşteri tarafından sağlanması gerekmektedir. İtiraza konu işlemler; 01.05.2024 tarihinde saat 14:05'te 285 bin 500 TL kredi kullanımı, saat 14:07’de 100 bin TL EFT, 02.05.2024 saat 04:45’te 94 bin TL EFT ve 04:46’da 91 bin 904 TL EFT işlemleri şeklinde gerçekleşmiştir. Bankamız sisteminde kayıtlı cep telefonu numaranıza bilgilendirme SMS'leri gönderilmiştir. Akbank Mobil Şube’ye giriş için belirlenen şifre ve/veya tek kullanımlık cep şifrenin üçüncü kişi(ler)ce bilinmemesinin ve gizliliğinin müşteri tarafından sağlanamaması sebebiyle itiraza konu tutarlar müşteri sorumluluğundadır” denildi. Recep Özel ise şifresini hiç kimseyle paylaşmadığını söyledi.

Yorum Yap
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar (1)
Yükleniyor ...
Yükleme hatalı.

Manşet Haber Haberleri