Yerli girişimlere iş birliği çağrısı

Girişimcilik ve teknoloji konferansı Webrazzi Summit 2022'de konuşan Philip Morris Türkiye Genel Müdürü Filiz Yavuz Diren, konferansın ‘Tarladan Bayiye Dijital Dönüşüm’ başlıklı bölümünde şirketin 2016 yılından bu yana sürdürdüğü dijital dönüşüm hakkındaki detayları aktardı. Yerli girişimleri, iş birliği fırsatlarını değerlendirmek üzere tanışmaya davet etti

Webrazzi Summit 2022, 12 Ekim Çarşamba günü hem online hem de fiziksel olarak gerçekleşti. Her yıl olduğu gibi birbirinden önemli yerli ve yabancı konuşmacılara ve binlerce katılımcıya ev sahipliği yapan konferansın ‘Tarladan Bayiye Dijital Dönüşüm’ başlıklı bölümünde konuşan Philip Morris Türkiye Genel Müdürü Filiz Yavuz Diren, şirketin uçtan uca (E2E) dijitalleşme yolcuğundan, öğrenimlerinden ve gelecek vizyonunu anlattı. Dijitalleşme yolculuklarında dönüşüm heyecanını, 150 bin bakkal esnafının, 60 bin tütün çiftçisinin, iş birlikleri yaptıkları start-upların, hızlı tüketim ürünleri alanında faaliyet gösterdiğini söyleyen Diren, “Günümüzde herkes için dijital çözümler mevcut, önemli olan bu alana gerekli zamanı ve kaynağı ayırmak. Bizim için tarladan bayiye tedarik zincirimizin tamamında dijital dönüşüm ve bu sayede tüm paydaşlara sağlanacak fayda çok kıymetli” dedi.


Uçtan uca dönüşüm

Diren konuşmasında, “Dijital dönüşümde tütün tedarikçileri ile birlikte çalışarak, dijital tarım çözümlerini birlikte hayata geçiriyoruz. İlaçlama ve sulama için en doğru zamanlamanın tespit edilip, tarla ve üründen alınan verimin maksimize edilmesini sağlıyoruz” dedi. 


Tütünün fabrikaya ulaşmasından sonra devam eden dijital yolculuğuna da değinen Diren, Philip Morris üretim tesislerinden biri olan İzmir’deki fabrikada yapay zekâ, makine öğrenimi ve bulut bilişim teknolojilerinden faydalanarak “Geleceğin Üretim Modelleri”ni kurguladıklarını anlattı. Fabrikada üretilen ürünün dağıtımı sürecinde de yeni iş birlikleri için fırsatlar yarattıklarının altını çizen Diren, kendi bünyelerinde hayata geçirdikleri dijital lojistik ağı paylaşım platformu sayesinde benzer istikametlerde yük taşıyan diğer firmalarla bu sistemi paylaşarak tırların boş dönmesi yerine daha verimli kullanılmasını sağladıklarını, böylece hem karbon ayak izini ve maliyetleri azalttıklarını hem de paydaşlar için değer yarattıklarını sözlerine ekledi.  


Sektöre yön veriyor


Ürünlerini ülke çapında tüketici ile 150 bin geleneksel esnafı dijital platformlar sayesinde çağın gereklilikleri ile buluşturduklarını belirten Diren, “150 bin bakkal esnafımız ile ticari faaliyetlerimizin yüzde 90’ından fazlasını dijital platformumuz üzerinden yürütüyoruz. Veriyi merkeze alarak yapay zekâ, bulut ve görüntü tanıma gibi teknolojilerden faydalanarak geliştirilen bu platform sayesinde bakkallar e-sipariş üzerinden sipariş veriyor, ödeme işlemlerini gerçekleştiriyor, makine öğrenimli algoritmalar ile işlerini sürdürüyor” dedi. Satış ekiplerini saha operasyonlarında desteklemek için geliştirdiği uygulamaları anlatan Diren, “Bakkallarımızın kullandığı bu platforma ek olarak, saha satış ekiplerimizi desteklemek için yerli start-uplarla iş birliği yaparak geliştirdiğimiz ATOM – ‘Gelişmiş Ticari Operasyon Modeli’mizi bir yıl önce uygulamaya aldık. Yapay zeka ve bulut bilişim teknolojilerinden beslenen sistemimiz sayesinde, saha satış ekibimiz hangi gün hangi müşterisini ziyaret etmeli, ne zaman ziyaret etmeli, hangi ticari araçlar ile işini yürütmeli gibi soruların cevabını data merkezli modelleme ile belirleyebiliyor” dedi.

DHA
 

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri