Son yıllarda sigortacıların ağzına pelesenk olan bir sözcük var: ‘Insurtech.” Konunun uzmanları dışında sektörle yakından ilgili olanların bile kavramakta zorlandığı bu sözcük; aslında sektörde devrim niteliğindeki teknolojilerin genel ismi. İçinde, şirketlerin de özellikle motor; sağlık branşında yararlanmaya başladıkları yapay zekâ; blockchain, nesnelerin interneti, telematik vb. çeşitli teknolojileri içeren bu anahtar sözcük; hem ülkemiz hem de dünyada sigorta sektörünün geleceğini belirleyecek.
İlişkiler güçlenecek
İstanbul’da 3-4 Nisan tarihlerinde düzenlenen ‘Global Insurtech Summit 2019’da masaya yatırıldı. Insurtech startuplarına destek olmak ve Insurtech ile ilgili Türkiye’deki çalışmaları da hızlandırmak amacıyla kurulan; Insurtech HUB ve Euroevents organizasyonluğunda; Beşiktaş Renaissance İstanbul Polat Bosphorus’da gerçekleşen Zirve’nin 2’inci gününde; ‘Bankasürans’ konulu panel düzenlendi. Insurtech’in bankasürans üzerindeki etkileri ile ilgili olarak, Taner Ayhan’ın moderatörlüğünde gerçekleşen panelde; insurtech’in Türkiye’de bankacılık ve sigortacılık öneminin artacağı ve insurtech-bankasürans ilişkinin güçleneceğine dikkat çekildi.
Quick ‘dijital iklim’ yarattı
Panelde konuşan Quick Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Pınar Güzey; şirket olarak her alanda dijital olarak büyüdüğüne dikkat çekti. Dijitalde büyümeyi de sadece online poliçe satmak olarak görmediklerini belirten Güney; sigortalılara ‘dijital iklim’ yarattıklarını söyledi. Anadolubank Perakende ve Sigorta Bölüm Başkanı Hale Güven; AcerPro’nun teknolojik altyapısını hazırladığı ve öncelikle ferdi kaza branşında satmaya başladıkları bankasürans ürünü hakkında bilgiler verdi.
Sektörün geleceğini Insurtech belirleyecek
Global Insurtech Summit 2019’un 2’inci ve son gününde düzenlenen bankasürans panelinde; insurtech’in Türkiye’de bankacılık ve sigorta
sektöründe öneminin artacağı ve insurtech-bankasürans ilişkinin güçleneceğine dikkat çekildi