İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI ULAŞIM PROJELERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
ULAŞIM PROJELERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 - (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Ulaşım Projeleri Şube Müdürlüğünün; teşkilat yapısını, hukukî statüsünü, görev, yetki, çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Ulaşım Projeleri Şube Müdürlüğünün teşkilat yapısı ve bu yapıda yer alanların görev, yetki ve sorumlulukları ile ilgili esas ve usulleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 - (1) Bu Yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununa dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a. Büyükşehir Belediye Meclisi: İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisini,

b. Çalışan Personel: Ulaşım Projeleri Şube Müdürlüğü bünyesinde görevli memur, sözleşmeli personel, işçi statülü personel ile diğer personeli,

c. Daire Başkanı: Ulaşım Projeleri Şube Müdürlüğünün bağlı olduğu ilgili Daire Başkanını,

  • Kurum: İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığını,

d. Müdür Yardımcısı: Ulaşım Projeleri Şube Müdürlüğünde, 22/2/2007 tarihli ve 26442 sayılı Resmî Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik çerçevesinde görev yapan kadrolu Müdür Yardımcısını,

e. Şef: Ulaşım Projeleri Şube Müdürlüğünde görev yapan kadrolu Şefi,

f. Şube Müdürlüğü: Ulaşım Projeleri Şube Müdürlüğünü,

g. Şube Müdürü: Ulaşım Projeleri Şube Müdürlüğünde görev yapan Şube Müdürünü,

  • UKOME: Ulaşım Koordinasyon Merkezini ifade eder.


İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat, Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Teşkilat
MADDE 5 - (1) Ulaşım Projeleri Şube Müdürlüğü idari teşkilatı; şube müdürü, müdür yardımcısı, şef, memur, sözleşmeli personel, işçi, geçici işçi ve diğer personelden oluşur.
(2) Birim içi teşkilat yapıları, şef görevlendirmesi usulüne uygun olarak yapılır.
Şube Müdürlüğünün görevleri
MADDE 6- (1) Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a. Her ölçekteki İmar Planları ve Ulaşım Ana Planı çerçevesinde yapılan fizibilite çalışmaları sonucu projelendirilmesine karar verilen tünel, viyadük, katlı kavşak, karayolu alt geçidi, karayolu üst geçidi gibi sanat yapılı çözümleme gerektiren karayolu, bisiklet ve yaya yolu projeleri ile özel araç trafiğini azaltıcı projelerin etütlerini yaparak ön projelerini hazırlamak,

b. Tünel, viyadük, katlı kavşak, karayolu alt geçidi, karayolu üst geçidi gibi sanat yapılı çözümleme gerektiren karayolu, bisiklet ve yaya yolu ile ilgili hazırlanan her türlü etüt ve ön projeyi yaparak UKOME’ye veya UKOME’nin teşkiline lüzum gördüğü alt kurullara sunulması için değerlendirilmek üzere ilgili birime iletmek,

c. Karayolları yapısı üzerinde ve kenarında yapılan çalışmalarda 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 16 ncı maddesi ve bu maddesine göre çıkarılan Yönetmelik hükümleri uyarınca trafik düzen ve güvenliği için gerekli incelemeleri yaparak tünel, viyadük, katlı kavşak, karayolu alt geçidi, karayolu üst geçidi gibi sanat yapılı çözümleme gerektiren karayolu ile bisiklet ve yaya yolu etüt ve ön projelerini ve raporlarını hazırlamak,

  • Ulaşım etüt ve ön projelerinin mülkiyet analizlerini yaparak gerektiğinde kamulaştırma ve arazi tahsis planlarını hazırlayıp ilgili kurum birimleriyle paylaşarak çalışmaları takip etmek.

Şube müdürünün görevleri
MADDE 7 – (1) Şube Müdürünün görevleri şunlardır:

a. Çalışmaları yazılı ve sözlü talimatlarla yürütmek,

b. Şube Müdürlüğünü sevk ve idare etmek, Müdürlüğün disiplinini sağlamak,

c. Personel arasında görev dağılımı yapmak,

  • Şube Müdürlüğünde çalışan personelin amiri olarak, her statüdeki personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapmak,

d. Şube Müdürlüğünün çalışma usul ve esaslarını mer’i mevzuat çerçevesinde belirlemek,

e. Şube Müdürlüğü bünyesindeki şefliklerin iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini gözetmek,

f. Şube Müdürlüğü ile diğer birimler arasındaki koordinasyonu sağlamak,

g. Üst birimlerce kendisine verilen diğer görevleri yerine getirmek.

Şube müdürünün yetkileri
MADDE 8 – (1) Şube Müdürünün yetkileri şunlardır:

a. Şube Müdürlüğünün görevlerine ilişkin karar vermek, tedbir almak ve bu kararları uygulatmak,

b. Şube Müdürlüğü ile ilgili yazışmalarda birinci derece imza yetkilisi olmak,

c. Şube Müdürlüğüne bağlı çalışanları denetlemek ve karşılaşılan aksaklıkları gidermek,

  • Çalışan personelin yıllık izin kullanma dönemlerini tespit etmek.

Şube müdürünün sorumlulukları
MADDE 9 – (1) Şube Müdürü; görevlerinin yerine getirilmesinden, yetkilerini zamanında ve gereğince kullanmasından Daire Başkanına karşı sorumludur.
Müdür yardımcısı
MADDE 10 – (1) Şube Müdürlüğü bünyesinde yapılan görev dağılımı neticesinde kendilerine verilen görevleri, mevzuata uygun olarak yürütür ve yerine getirilmesini sağlar.
(2) Şube Müdürüne karşı sorumludur.
Şef
MADDE 11 – (1) Şube Müdürlüğü bünyesinde yapılan görev dağılımı neticesinde kendilerine verilen görevleri, mevzuata uygun olarak yürütür ve yerine getirilmesini sağlar.
(2) Bağlı bulunduğu üst makama karşı sorumludur.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte yer almayan hususlar
MADDE 12 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 13 – (1) Bu Yönetmelik, yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 14 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Büyükşehir Belediye Başkanı yürütür.

#ilangovtr BASIN NO: ILN02041313