Beylikdüzü’ne metro gelecek(miş!)

Beylikdüzü’ne metro gelecek(miş!)
Ne kadar sevindim, bilemezsiniz. Eminim bütün Beylikdüzü hatta Küçükçekmece, Avcılar, Esenyurt, Büyükçekmece’de oturan yaklaşık 3 milyon yurttaş da “Beylikdüzü’ne metro gelecek” haberine sevinmişlerdir. 

Ne kadar sevindim, bilemezsiniz. Eminim bütün Beylikdüzü hatta Küçükçekmece, Avcılar, Esenyurt, Büyükçekmece’de oturan yaklaşık 3 milyon yurttaş da “Beylikdüzü’ne metro gelecek” haberine sevinmişlerdir. 
***
Bu insanların metrobüslerde sürünmesine, çile çekmesine son vermeyi müjdeleyen kişilerin şimdilik sonuncusu AKP’den Beylikdüzü Belediye Başkanı Adayı Mustafa Necati Işık. 25 Ocak 2019 tarihli Damga gazetesinin haberine göre, Tüze Sitesi’nin sakinleriyle buluşan Işık “Öncelikle ulaşımdaki sorunları çözecek ve ilçemize metroyu getireceğiz” demiş. 
***
“Beylikdüzü’ne Işık gelecek” sloganıyla seçim turuna adım atan Işık, daha ilk adımda bizlere bir ışık verdi mi? 
Koskoca bir hayır!
Neden? 
Değil Işık, bölge ilçelerinden kim aday olursa olsun “Beylikdüzü’ne metro getireceğiz” demesinin gerçekle hiçbir ilişkisi yoktur. Çünkü metro, ilçe belediye başkanlarının gücüyle yapılamaz! Ayrıca metro projeleri     bırakın büyükşehir belediyelerini, Şehircilik Bakanlığı’na bağlandı.
Beylikdüzü Belediye Başkanı Adayı M. Necati Işık şöyle diyebilir: ‘Ben AKP’nin adayıyım. Metro iktidar gücüyle gelir ve iktidarda olan da AKP. O halde benim sözüm gerçektir.’
***
İktidar partisinden Beylikdüzü’ne Belediye Başkanı Adayı olacak kadar bir ağırlığı ve Partinin yetkili organlarıyla ilişkili olan Işık’a soruyorum: 
E- 5 yolu, sonradan D-100 karayolu olan Beylikdüzü güzergahı, İstanbul’un en eski ve en yoğun yolu mudur? 
Eğer öyleyse 18 yıldır iktidarda, 15 yıldır İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı elinde olan AKP neden metro yapmadı? 
Öncelikler diyerek yapılan diğer metro hatlarını önümüze koymayınız!
O zaman ben de örneğin 2018 yılında ulaşıma açılan Üsküdar – Çekmeköy metro hattının nasıl bir öncelik oluşturduğunu sorarım!
Bir karşılaştırma yapalım.
Üsküdar – Çekmeköy hat uzunluğu: 20 km. 
Bu hattaki günlük yolcu sayısı (ortalama): 180 bin 
Beylikdüzü/TÜYAP – Bakırköy hat uzunluğu: 25 km.
Bu hattaki yolcu sayısı: 1 milyon!
***
Üsküdar Çekmeköy metrosunu günün yoğun saatlerinde kullanan birkaç kişinin ifadesine göre metro vagonları ancak yarı yarıya dolu! Yani 180 bin rakamı abartılı bir tahmin olabilir.
Metrobüs hattı TÜYAP’a uzatılırken günlük yolcu sayısı 300 bin olarak planlanmıştı. Şimdi 1 milyon!
Daha acısı, yapımı devam eden ve projelendirilen metro hatları için de aynı oransızlık söz konusu. Yani hiçbiri Beylikdüzü hattının yolcu yoğunluğunu taşımıyor!
Bu bilgilerin kaynağı, İBB’nin ulaşımla ilgili dairelerinin internette yer alan bilgileridir.
Elbette Çekmeköy’e de ulaşım sorunu yaşayan başka yerlere de metro yapılsın. Fakat mesele öncelikse, ilk yapılması gerek metro hattı D-100 güzergahı, yani Beylikdüzü metrosu değil midir?
***
İşin vahim tarafı, Beylikdüzü’ne metro yapılması gündem de dahi değil! Planlanmış metro hatları arasında Beylikdüzü-Bakırköy metro hattı yoktur!
Neden?     
Beylikdüzü’ne metro getireceğiz diyen başkan adayı Işık, ilkin Beylikdüzü’ne neden metro yapılmadığını açıklamalıdır!
Sahi neden bu iktidar ve onun İBB yetkilileri bu konuda net bir açıklama yapmıyorlar? Beylikdüzü’ne metronun neden yapılmadığına dair ilk elde aklıma gelen soruların ilgililer tarafından yanıtlanmasını talep ediyorum. 
1) Parasızlıktan mı? 2) Bu güzergahtaki belediyelerin çoğu CHP’li olduğu için mi? 3) Bölgenin topoğrafyası metro yapımına mı uygun değil? 4) Kanal İstanbul projesinin güzergâh belirlenmesi mi beklenildi? (Kaldı ki bu güzergâh da açıklandı). 5) O hatta metrobüs yaptık, onunla yetinsinler mi deniliyor? 
O halde nedir mesele?
***
AKP iktidarı ve onun belediyeleri, inşaat temelli kalkınma gibi kısa vadeli bir etkisi olan ama uzun vadede ekonomiyi batıran bir yolu izleyerek çevreyi betona gömmeyi biliyorlar! Şehrin ölümü pahasına bu alandan milyarlarca dolar rantlar elde edildi. 
Rantiyeciler, aracılar, iş bitiriciler keyif çatarken bu şehrin milyonlarca yerleşimcisi başta ulaşım olmak üzere, bu kentin azaba dönüşmüş gündelik hayatı içerisinde debeleniyorlar.
***
AKP’nin Beylikdüzü Belediye Başkan Adayı M. Necati Işık ise bize ışık saçmak istiyor. İşin kötüsü, şimdi para da (kaynak) bitti! Siyasi iktidarların ışığının iki kaynağı vardır: Kaynak ve eğitim (daha geniş bir deyimle üretken -üretken sözcüğünün altını çiziyorum- insan unsuru). 
Bunları gören var mı? Yurtdışına beyin göçü neden var? Bu ülkeden sermaye ve yetkin işgücü neden kaçıyor?
***
Umarım Işık, bu yokluğa ve karanlığa gidişte Beylikdüzü halkına ışık saçar! Bunun için evvela Beylikdüzü’ne neden metro yapılmadığını ve ne zaman, nasıl yapılacağını açıklamalıdır. Yoksa, bu konuda susmalıdır. 
Beylikdüzü Belediye başkan adayları, lütfen bizleri anlakları zayıf seçmenler olarak görmeyiniz!  

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.